Våra S-föreningar

Om våra S-föreningar

I Skövde finns idag 11 socialdemokratiska föreningar. Den största delen av våra föreningar är geografiska föreningar, men vi har också fackliga föreningar, lokala föreningar, S-kvinnor förening och SSU-Skövde.  Alla föreningar tillsammans tillhör Socialdemokraterna Skövde. Totalt i hela landet består vårt parti av cirka 3 000 socialdemokratiska föreningar ute i bostadsområden och på arbetsplatser.

Vardagspolitiken bedrivs i s-föreningen. Bland grannar och arbetskamrater diskuteras och bestäms de lokala frågorna. Varje förening beslutar själva hur de ska bedriva sin verksamhet och föra sina åsikter, krav och idéer vidare. Föreningens styrelse väljs direkt av medlemmarna i föreningen.

Alla medlemmar väljer själv vilken förening man vill tillhöra. När du går in på de olika föreningarna kan du själv se vilken du kan ta kontakt med för att få veta mer om föreningens verksamhet. Klicka till vänster på respektive kategori och förening för att få veta mer.