Pia Dingsten

Pia Dingsten är ordinarie ledamot i kommunfullmäktige i Söderköping. Pia är även gruppledare för Socialdemokraterna i Servicenämnden och ersättare i kommunstyrelsen, samt vice ordförande i den Socialdemokratiska fullmäktigegruppen.

Pia är född och uppvuxen i Söderköping, gick på Vintervadsskolan, Berga och Ramunderskolan. Började den fackliga banan på Makroplast 1975, sedan Fix. Flyttade till Norrköpings kommun där det politiska intresset tog fart via Kommunal 1988, var ledamot i Eneby kommundelsnämnd 1990-1996.

Efter att Pia flyttat tillbaka till Söderköping oktober 1996 blev hon invald i Söderköpings arbetarekommun våren 1997. Hon började i kommunpolitiken som ersättare i kommunstyrelsen våren 1997, har en lång rad av år varit ledamot i kommunstyrelsen och i tekniska nämnden. Hon har varit ordinarie i kommunfullmäktige sedan 1998.

Pia har framförallt intresserat sig för den "hårda" sidan av kommunens verksamheter. Renhållning och gator/park är hennes "skötebarn".

Jag är sambo, har tre barn, fem barnbarn och två chow chowar och har arbetat både inom barnomsorgen och äldreomsorgen.