Första maj

Statsminister Göran Persson var dagens huvudtalare. Marknaden är en usel herre men en förträfflig dräng, sa Göran Persson och fortsatte: Det är politiken som ska styra samhället och trygghet är den starkaste kraften i samhällets utveckling. Drömmen om människors lika rätt och lika värde står mot en vision om vassa armbågar. Antingen väljer vi stora skattesänkningar eller också tar vi oss an arbetet med att skapa världens bästa land att åldras i.

Johanna Graf och Helene Hellmark-Knutsson höll ett gemensamt tal i Sundbyberg.

Moderaterna i Solna sätter lägsta skatt före allt annat och de som betalar priset, är barnen och de äldre, sa Johanna Graf och fortsatte:  Småbarnsföräldrarna som ser barngrupperna bli större för varje år. Pensionärerna som har förlorat sin hantverksgård och ungdomarna som har bestulits på sina fritidsgårdar. Det är dom här grupperna som betalar priset för moderaternas skattesänkningar. Men ändå går inte moderaternas räkenskaper ihop. För att klara budgeten säljs kommunens mark och tillgångar ut i en svindlande takt. Det fungerar på kort sikt, men vad skall de göra när allt är sålt? Jag tror att man måste tänka mer långsiktigt, annars växer kostnaderna, både för hål i gatan och i mänskliga själar.

Karin Karlsson, S-kvinnors ordförande i Solna höll kvinnoklubbens fana under talen.

Sidan uppdaterades senast: 2006-05-02 10:39

TopGallery