Vad händer med mitt förslag??

Under vår kampanj i september 2008 har solnabor gett oss socialdemokrater en massa kloka förslag och idéer. Också före och efter denna har man vänt sig till oss med sina åsikter. Det har handlat om förbättringar i skola och sjukvård. Det har gäller alltför stora barngrupper i förskolan och tryggare miljöer för barnen. Det har rört investeringar i trafik och i en bättre miljö. Det har handlat om hur Solnas äldre kan få det bättre, om att spara våra grönområden och om mycket annat.

Vi socialdemokrater tar varje förslag mycket seriöst. Därför redovisar vi här hur just ditt förslag har använts. Samtidigt ställer vi kravet att alla löften och förslag ska kunna betalas om de kostar. Därför är vi också ärliga och redovisar om vi för närvarande inte ser att det finns resurser att genomföra det, allt eller delvis. Vi tror att du uppskattar raka besked!

Vi socialdemokrater vill gärna få förtroendet 2010 att leda Solna, Stockholms landsting och Sverige. Idag för vi inte detta. Det innebär att förslag som vi fått från dig och som vi tycker är bra kan röstas ner av de som nu styr. Det är också ett skäl att stödja Socialdemokraterna valet 2010 och i kyrkoval och europaval 2009.

Till listan över Solnabornas förslag. Klicka här!

(saknas just ditt förslag på listan? Maila oss om det: info@solna.sap.se

NYTT FÖRSLAG? Fyll gärna i formuläret här.

Sidan uppdaterades senast: 2008-09-06 12:17

TopGallery