Vårdministern i Solna

Vård- och omsorgsministern Ylva Johansson besökte på torsdagen Solna. Ylva delade ut rosor och pratade med många pratglada Solnabor.

Tidigare på dagen besökte hon Karolinska tillsammans med Signe Levin som är socialdemokratisk landstingspolitiker från Solna.

Senast Ylva Johansson besökte Solna var i maj då hon debatterade mot Moderaternas Christina Husmark Pehrson. Vård och omsorgsminister Ylva Johansson gav tydliga besked i debatten på omvårdnadsboendet Hallen i Solna. ”Vården och omsorgen för våra äldre utgör kärnan i den socialdemokratiska välfärdspolitiken.”

Den moderata riksdagsledamoten Cristina Husmark Pehrsson stod för motståndet och de ideologiska skillnaderna var påtagliga.
”Satsningar på vården och omsorgen går före sänkta skatter”, sa Ylva Johansson som var märkbart pigg och debattlysten. Vidare bad hon Cristina Husmark Pehrsson förklara hur moderaterna ska kunna satsa på våra äldre och samtidigt rycka var femte skattekrona från vården, vilket motsvarar 250 miljarder kronor.

Sidan uppdaterades senast: 2006-08-10 18:38

TopGallery