Fototävlingen "Ge oss din bild av Solna" avgjord

SSUs tävling Ge din bild av Solna är avgjord. Annika Malmborg vann förstapris med sin bild från Hagaparken. Hon vill att "vi även i framtiden ska få nyttja denna park för kunskap, rekreation, glädje och fest". Grattis Annika som vann en Apple Ipod Touch 8 GB.

Annika kommenterar sin bild så här:

- I en tid när Hagaparken står i fokus på grund av av kronprinsessans inflyttning vill jag med detta foto slå fast vid att vi även i framtiden ska få nyttja denna park för kunskap, rekreation glädje och fest!

Vilken glädje och vilken stolthet vi känner att denna park är vår och är fylld av spännande historia och levnadsöden. Tänk att Gustav III;e lät plantera 26.000 träd här, hisnande eller hur?! Det och så mycket mer kan man lära sig om Hagaparken- ett kunskapsarv som är otroligt spännande för både ung och gammal! För mig är parken lika underbar alla årstider; ljumna sommardagar, i ruskig höstskrud, böljande vit vinter eller försiktig vår. En park för både själslig återhämtning och bus och lek! säger pristagaren Annika Malmborg.

Andra pris, och presentkort i Solna centrum på 1000 kronor, gick till Lars Lönegren för en av sina inskickade bilder av det slitna Solna. Lars är ledsen över att behöva skicka in bilder på det som han menar blivit en symbol för Solna:

- Jag tar nästan dagligen en promenad runt Råstasjön. Dessvärre måste skorna rengöras från fågelträck när man kommer hem. Dessbättre ska jag erkänna att många av alla dessa bilder som jag tidigare skickat in till Solna Gatu- och parkförvaltning har resulterat i åtgärder för att rätta till problemen. Vi har också efter många påtryckningar fått det bättre utanför vårt hus med en upprustad parkeringsplats mm. Synd att man ska behöva skicka in bilder för att något ska hända, kommenterar Lars.

Tredje pris och ett åkband på Gröna Lund gick till Petra Burlin för sin bild från Hagalund.

- Det här är utsikten från vår balkong. Men visst ser det ut som en soluppgång någon helt annanstans. Jag kallar den "Hagalund New York style", kommenterar Petra.

Här kan du se ett urval av alla bilder som deltog i tävlingen.

Sidan uppdaterades senast: 2010-04-30 09:23