Nygammal utförsäljning på gång

Arbetsutskottet för Signalisten/Solnabostäder, Leif Bergmark(m), Farouk Kobba Abdenabbi(m) och undertecknad Anders Gellner(s), har nyligen träffats för att förbereda kommande styrelsemöte i juni. Då kan vi räkna med att den borgerliga majoriteten beslutar sälja några enstaka fastigheter till bildade bostadsrättsföreningar man tidigare fått nej på. Min bedömning är att det inte finns behov i dagsläget av något nytt kapital eftersom det ännu är så litet av realistisk nyproduktion planerad. Men man kommer att köra på.

För att kunna göra ytterligare omfattande utförsäljningar letar man efter objekt att bygga som kräver mycket kapital och har börjat tala om att istället bygga kategoribostäder för omsorg mm. Tveksamt om det är stadgeenligt.

I skrivande stund ska vi just ha ett seminarium med Lena Magnusson Turner, forskaren från Uppsala, som nyligen var ute i debatten där hon varnar för konsekvenserna av att sälja ut allmännyttan. Väldigt aktuellt med tanke på borgarnas omvandlingsiver på alla håll och kanter.

Vi återkommer.

Hälsningar