Carin Oleryd åkte till Bryssel med valledarna

Carin Oleryd från Stenungsund åkte till Bryssel med valledarna för Bohusläns partidistrikt. Här berättar hon lite om sin resa där man fick besöka EU-parlamentet och träffa parlamentariker Olle Ludvigsson, samt LO TCO och SACO:s kontor i Bryssel.

"Det har varit en fantastiskt spännande och lärorik resa, men framförallt oerhört inspirerande.Jag känner en tro inom hela rörelsen på att vi kan ta hem vinsten i valet 2014. Men för att göra det krävs engagemang och en jäkla anamma. Våran styrka ligger i att vi är många men vi måste också vara beredda på att utnyttja den.

Dörrknackning kommer att vara Socialdemokraternas viktigaste aktivitet inför de två val vi kommer att genomföra under 2014. Det kan uppfattas som läskigt, men har man väl provat en gång så märker man att man har rätt kul. Det personliga mötet är så ofantligt viktigt. Det är genom samtalet som vi kan vinna. Dessutom har vi under resan fått med oss en himla massa bra tips och trix. Men det kommer visa sig under valrörelsen. När vi fullständigt kör över moderaterna med bihang."

Carin avslutar med att det naturligtvis går bra att kontakta henne om det finns frågor eller funderingar. och självklart om man skulle vilja vara med och bidra till Socialdemokraternas valvinst 2014. carin.oleryd@stenungsund.se

Inom kort kommer vi att lägga ut ett schema så att ni alltid kan hänga med på vilka aktiviteter som är på gång. Sen är det bara att köra igång!

Sidan uppdaterades senast: 2013-10-10 18:52