Bomans nyhetsbrev november 2011

Vi har nu fått några politiska framgångar som är bra för Stenungsundsborna. Barnomsorg på obekväm arbetstid, Gratis simskola för 6-åringar samt utökade öppettider på Kläpp. Det är glädjande, men vi vill så mycket bättre!

Barnomsorg på obekväm arbetstid

Efter nyår kommer barnomsorg åter att erbjudas under helger och nätter i Stenungsund, eftersom de borgerliga nu är tvingade efter ändringar i lagstiftningen.

Simskola för 6-åringar

Nu kommer återigen 6-åringar i Stenungsund erbjudas gratis simskola när de går i förskoleklass. Detta tog de borgerliga bort för några år sedan men återinförs nu efter Olof Lundbergs motion.

Lördagsöppet på Kläpp

Nu kommer återvinningsstationen på Kläpp ha kvällsöppet på tisdag och torsdag till klockan 19.00, samt den tredje lördagen i varje månad mellan 10.00-14.00. Frågan har drivits i åratal av bland andra Carola Granell och nu blir det genomfört.

Fjärrvärmen

SEMAB lämnar taxan oförändrad nästa år, samtidigt som man bygger ut rörnätet i Munkeröd och industriområdet nere vid SIF: s gamla fotbollsplaner. Vill ni se hur kommunen ligger till jämfört med andra kommuner när det gäller taxor och avgifter, så gå in på www.nilsholgersson.nu.

Äldreomsorgen

Det öppnades i veckan nya platser för äldreboende på Tallåsen, för äldre med somatiska besvär. Den 1 december öppnar man ytterligare nya platser för de äldre med demenssjukdom. Inom hemtjänsten skär man ner. Personalen får delade turer, alltså jobba på förmiddagen och sedan flera timmars rast för att sedan arbeta på eftermiddagen. Vi protesterar för fullt mot detta och anser att hemtjänsten måste få mer pengar, vilket vi även lagt in i vår budget.

Resecentrum

Utredningen skall vara klar om cirka en månad. Just nu spretar de olika förslagen så inget är givet. Var det skall ligga, vad det får kosta och vem som skall stå för kostnaderna?

Sidan uppdaterades senast: 2011-11-04 20:08