Framtidsprogram 2010

Vi bygger möjligheternas stad
– och vi behöver dina erfarenheter och idéer

Klicka här för att direkt komma till formuläret.

Hej Sundbybergare!

Jag heter Jonas Nygren och jag vill få ditt förtroende att leda Sundbyberg. Framför dig ser du fröet till de frågor vi kommer att driva inför valet. Du har en massa erfarenheter och tankar kring vår stad. Dem behöver vi för att forma framtidens politik.

Sundbyberg är en alldeles fantastisk stad. Här kan du leva ett helt liv. Här finns plats för singlar, barnfamiljer och pensionärer. Sundbyberg är en rik stad med stark ekonomi. Den är attraktiv och många flyttar hit.

Men det finns mer att göra. Alldeles för många har inget jobb att gå till. Alla barn lyckas inte i skolan och alla äldre får inte den bästa omsorgen. Delaktigheten kan bli bättre och klyftorna växer även i vår stad. Måste det vara så?

Vi har en tydlig vision. I Sundbyberg ska alla barn lyckas, våra äldre ska få rätt och bra hjälp. Därför måste fler jobba. Vi vill investera i fler bostäder, bättre näringslivsklimat och utbildning. Det ger fler företag, nya jobb och fler sundbybergare. Då kan vi garantera valmöjligheterna och kvaliteten i välfärden.

Tillsammans kan vi bygga ett möjligheternas Sundbyberg. Ett jämlikt Sundbyberg, ett Sundbyberg i jobb, med stark ekonomi och möjlighet för alla att leva ett rikare liv. Alla tjänar på att fler lyckas. Vill du vara med?

Klicka här för att komma till formulär.

Sidan uppdaterades senast: 2010-04-08 15:06