JOBBEN FÖRST!

Finanskrisen lämnar ingen oberörd. Idag är det klart att världsekonomin är mer orolig än någonsin förr. Sverige måste agera! Socialdemokraterna har nu presenterat flera förslag på hur Stockholm ska möta framtidens utmaningar. I ett Stockholm där alla får plats, där alla utvecklas, ett Stockholm som ger människor möjlighet att förverkliga sina innersta drömmar och ett Stockholm med hög kvalitet i välfärden!

Nu handlar det om ledarskap. Vi socialdemokrater kräver att regeringen slutar vara passiv och agerar. Det handlar om jobben och om skolan, vården och omsorgen!

Krisen möts bäst med investeringar i jobb och välfärd.

Därför investerar Sundbyberg nu 7,5 miljoner i jobbpaket. Ytterligare 200 miljoner investeras för att rusta skolor, äldreboenden och i idrott och kultur. Detta skapar jobbtillfällen och framtidstro. Vi tryggar välfärden och hushåller med resurserna. För att garantera alla sundbybergare hög kvalitet och valfrihet i vård, skola och omsorg startas ett kvalitetskansli.

Investera i Stockholmarna!

Läs mer på

www.sundbybergsbloggen.se

Vill du hjälpa till? Sympatisör, medlem som icke-medlem: ha skoj, påverka och agera! Kontakta Socialdemokraterna i Sundbyberg genom e-post agera@sundbyberg.sap.se eller tel. 08-280698.

Sidan uppdaterades senast: 2009-04-22 11:08

TopGallery