Sundbyberg får ny kommunstyrelseordförande Första Maj

Helene Hellmark Knutsson har varit kommunstyrelsens ordförande i Sundbyberg i åtta år. Nu kandiderar Helene istället till landstingsråd. Helenes efterträdare heter Jonas Nygren.

Jonas Nygren kommer att ta över ordförandeklubban 1 maj.

Helene Hellmark Knutsson blev vald till kommunstyrelsens ordförande 2001, då dåvarande ordföranden Ove Holmberg hastigt avled. Helene har varit kommunstyrelsens ordförande i Sundbyberg i åtta år. Hon har varit aktiv i kommunpolitiken i staden sedan 1999.

Jonas Nygren bor i Lilla Alby, Sundbyberg, och jobbar idag som kommunikationskonsult samt är ordförande i Barn- och utbildningsnämnden.

-          Det har varit nio fantastiska år, men nu är det dags att gå vidare. Jag lämnar med varm hand över förtroendet till Jonas. Vi kommer att jobba tillsammans i både valrörelsen och därefter, säger Helene Hellmark Knutsson.

-          Det är ett stort förtroende och ansvar, jag känner stor ödmjukhet inför uppdraget att leda Sundbyberg. Sundbyberg är idag en av Sveriges mest expansiva städer, har en stark ekonomi och god inflyttning. Vi lägger mycket pengar på våra gemensamma verksamheter. Nu ska vi se till att få ut högsta möjliga kvalitet, säger Jonas Nygren.

Jonas Nygren vann Socialdemokraterna i Sundbybergs interna provval samt det öppna primärval, där alla Sundbybergare bjöds in, i december. Jonas kommer att fyllnadsväljas och tillträda första maj.

-          Nu går vi vidare med vårt förnyelsearbete. Nu bjuder vi in alla Sundbybergs medborgare att delta i arbetet med att ta fram det Framtidsprogram som vi ska gå till val på. Att fortsätta processen med att öppna upp partiet är en av de viktigaste frågorna för mig. Socialdemokraterna ska vara ett parti fast förankrat i den verklighet där våra väljare lever, avslutar Jonas Nygren.

För mer information:

Jonas Nygren: 0709573767