Angående ombildningsprocessen på Logdansvägen i Ör

Det har kommit till vår kännedom att det cirkulerar en del rykten angående ombildningsprocessen på Logdansvägen 2-48. Vi Socialdemokrater i Ör tycker det är bra att vi boende själva får bestämma om ombildning ska ske eller ej. Däremot känner vi att det saknas viss information om vad som händer vid ett eventuellt ”nej”. Det vill säga vad som händer med vår fastighet om den ej säljs till oss hyresgäster.

I brev från konsultfirman Öhlin och Fellinger går det att läsa att fastigheten eventuellt kommer att säljas vidare om vi hyresgäster röstar nej. Många hyresgäster har reagerat starkt på detta påstående och vi har fått flera oroliga telefonsamtal och mail, därav detta direktbrev. Det finns ingen grund för att hävda att fastigheten säljs vidare och heller ingen politisk vilja att sälja fastigheten vidare till en privat hyresvärd. Dessa påståenden är felaktiga. Förvaltaren har alltså inget uppdrag att sälja fastigheten vidare till privat hyresvärd om ombildningsprocessen avbryts.

Rätten till korrekt information måste gå före denna typ av ryktesspridning. Vi kommer därför att uppmana alla parter att informera mer grundligt och sakligt i denna fråga, så att vi hyresgäster har ett korrekt beslutsunderlag inför köpestämman att ta ställning till.

/Socialdemokraterna i Ör

gm.

Jörgen Silén

Hyresgäst på Logdansvägen

Ordförande Socialdemokraterna i Hallonbergen-Ör-Ursvik

Ordinarie i styrelsen för Socialdemokraterna i Sundbyberg

Ledamot av kommunfullmäktige i Sundbyberg

Hör gärna av dig vid frågor. Ring               08-28 06 98        eller maila info@sundbyberg.sap.se.

2008-05-15 21:41

TopGallery