Nyproduktion av hyresrätter och upprustning av Thuleparken

Socialdemokraterna Sundbyberg

Nyproduktion av hyreslägenheter i centrala Sundbyberg samt upprustning av Thuleparken!

På Kommunfullmäktiges sammanträde den 28 januari togs beslutet att påbörja nybyggnation av hyreslägenheter i ett fyra våningar högt bostadshus. Byggnationen som ligger alldeles i närheten av Simhallen sker i anslutning till Thuleparken i centrala Sundbyberg och Byggherre är Wåhlin fastigheter AB.

- Det är givetvis så att jag är glad över att få till stånd nya bostäder till alla de som söker bostad i Sundbyberg, kommenterar kommunalrådet Jan Jogell (s), ordförande i Samhällsbyggnads- och miljönämnden.
- Särskilt glädjande är det att Wåhlin Fastigheter AB vill satsa på nya fräscha hyreslägenheter.

Kommunens intäkter vid försäljningen av marken beräknas till ca 2-3 miljoner kronor.  Det är pengar som skall användas för att rusta upp Thuleparken.

- Det känns jättebra är att majoriteten, mot borgarnas vilja, fick igenom beslutet att låta överskottet från försäljningen av marken där byggnationen sker gå till att gestalta om och upprusta Thuleparken! På så vis kommer de nya bostäderna inte bara de bostadssökande till gagn utan även till glädje för de boende runtomkring parken samt alla andra medborgare som gillar att besöka området. Avslutar Jan Jogell (s)

Jan Jogell, kommunalråd (s) ordförande i Samhällsbyggnads och miljönämnden.
Tel: 0708 26 83 85, 08 706 80 63
jan.jogell@sundbyberg.se