Möt Jonas Nygren - Sumpans ansikte utåt

Jonas Nygren (S), kommunstyrelsens ordförande i Sundbybergs stad

- Kommunalpolitik är en fantastisk möjlighet att åstadkomma förändringar som syns i vardagen.

Det menar Jonas Nygren, 35, som våren 2010 tog över som ny ordförande i kommunstyrelsen. Han har tidigare arbetat som politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Sundbyberg, men har också hunnit med några år som kommunikationskonsult.

Jonas har varit politiskt aktiv under lång tid och menar att det knappt finns något som är roligare än en valrörelse. Och en valrörelse i den egna hemstan är förstås något alldeles särskilt. Det går inte att ta miste på att Jonas älskar Sundbyberg. Han bor själv i centrala Sundbyberg och känner till i stort sett varje café, restaurang och affär i staden.

- Sundbyberg är en otroligt charmig stad med bra mötesplatser, en riktig stadskärna och här finns en vilja att pröva nya saker.

Prioriterade frågor är att ytterligare förbättra resultaten i skolan, stärka Sundbybergs profil, fortsätta tillväxten samt fortsätta att utveckla vår äldreomsorg.

- Sundbyberg ska vara en levande stad byggd på medborgarnas villkor. Vår stad ska präglas av spännande miljöer med gott om plats för människor och möten. För att fortsätta utveckla staden krävs en förbättrad dialog med medborgarna. Därför ska arbetet med samråden utvecklas. Det ska vara enklare att tidigt komma med synpunkter.

Den som vill träffa Jonas Nygren hittar honom i kommunhuset i Rissne. När han inte är på möten, håller tal, besöker de kommunala verksamheterna eller träffar närings- och föreningslivet så finns han på plats!

Följ Jonas i vardagen!

Jonas bloggar om arbetet med att skapa en hållbar stad för alla. Följ honom även på Twitter och Facebook.