Vårt parti

Arbetarkommunens ordförande Tomas Blomster: 070-240 46 25

Fullmäktiggruppens ordförande Magnus Carlberg: 073-506 44 95

Om Socialdemokraterna
Vi finns i alla landets kommuner, och har ett brett åsiktsprogram där vi talar om alla människors lika värde, jämlikhet och solidaritet. Det finns socialdemokrater på många platser, förmodligen nära dig. Partiets grundorganisation är S-föreningen. S-föreningarna samlas sedan till en gemensam organisation, som på de flesta håll kallas för arbetarekommun. Arbetarekommunerna samlas sedan i partidistrikt, oftast ett län. I Tingsryds arbetarekommun finns idag 4 föreningar och har ca 180 medlemmar. Kontakta gärna någon i styrelsen eller representanter för våra föreningar.

Rekommenderat

Nytt från Tingsryd RSS

Socialdemokraterna bjuder in till dialog i Ryd!

2016-11-18

Kom och prata med lokala S-politiker, däribland kommunalrådet Mikael Jeansson.Söndag 20/11 kl. 13-15 på Träffpunkten i Ryd.Vi bjuder på fika!

Bokprat: Vi skulle ju rädda världen!

2016-04-21

Välkommen till bokprat med författaren och fil.dr. i socialt arbete, Cecilia Jonsson. Sverige blev under efterkrigstiden internationellt känt som

Fira 1 maj med oss!

2016-04-21

I år firar vi 1 maj i Konga Folkets Park med start kl. 11:00. Välkomstanförande av kommunstyrelsens ordförande Mikael Jeansson

Pressmedelande från Socialdemokraterna i Tingsryds kommun 2015-12-10.

2015-12-10

Den styrande majoriteten i Tingsryds kommun; Socialdemokraterna och Moderaterna säger ja till Tingsryds AIF nya ansökan om