Tillsatser i mat Vad är det vi stoppar i oss, egentligen?

Att växa upp i Tyresö

Tillsatser i mat, Vad är det vi stoppar i oss, egentligen?

19 mars 19.00 , Sjöboden , Trollbäcken

Det pratas om hästkött, hormonstörande ämnen och andra tillsatser i vår mat. Vad får företagen egentligen göra? Hur kan du som konsument tänka kring de här frågorna ? Socialdemokraterna vill skapa en framtidsfokuserad och hållbar politik för Tyresö. Vad vi äter och hur vi konsumerar spelar roll. Hur ser dina barns skolmåltider ut och har du tänkt på vad det är i plasttallrikarna du har med dig till Alby om somrarna?Åsa Westlund, Europaparlamentariker (S) och Lisa Månsson kommer att reda ut många frågor och du kan självklart ta med frågor du funderat kring.

Åsa Westlund, arbetar med ovan frågor och berättar om vad som är tillåtet att tillsätta i mat, och inte. Hur påverkar kemikalier i vår omgivning oss egentligen? Vilka E-nummer är tillåtna och vad gäller vid kemikalier i mat?Här kan du läsa mer om Åsas arbetehttp://www.asawestlund.se/blogg

Under 1 år har Lisas familj levt som ekopiloter. De har fått lära sig att leva mer klimatmedvetet. Hur har de påverkat dem och deras levnadsvanor?Lisa ger tips och råd till dig hur du och din familj kan tänka mer miljömedvetet och hur handlingen kan förenklas.Här kan du läsa mer om Lisa och projektethttp://miljopiloterna.wordpress.com/tag/miljo/

Seminariet är kostnadsfritt och arrangeras av Socialdemokraterna i TyresöKaffe och gott fika serveras 19.00Anmäl dig till jannicer@gmail.com

Inbjudan i PDF-format