Torsdag i Trollbäcen - Naturlig mat i skolan

Vi är många som engagerar oss vad vi stoppar i oss för mat, hemma. Men vet du egentligen vad dina barn serveras för skolmat? Välkommen till Sjöboden för en kväll som bjuder på inspiration kring frågor som engagerar och berör. Ta med dig din vän, granne eller kollega.

Dag: torsdag den 7 november
Tid:19.00-21.00
Plats: Sjöboden, Vendelsövägen 64

Tänk dig en kost som ger barn och ungdomar rätt förutsättningar till lärande och koncentration i skolan, utan tillsatser och närproducerat så långt det går.Hur väl överensstämmer kostråd med maten som serveras i skolan? Cecilia Blidö är grundare till www.naturligmatiskolan.se. Lyssna till en av Sveriges mest drivande eldsjälar i skolmatsdebatten.

Tillsammans med Fornudden skolas köksteam ser Gösta RIk till att eleverna bjuds på en kulinarisk upplevelse.Hur hinner Gösta göra egen ketchup, baka eget bröd och koka fiskfond? Lyssna till en fantastisk eldsjäl som i somras representerade Tyresö på ”Smaka på Stockholm”. Få med dig recept och inspiration!

Seminariet är kostnadsfritt och (S) i Tyresö bjuder påkaffe och räksmörgås. Eventuell annan dryck betalas själv.

Anmäl dig till ; Jannicer@gmail.com

Se hela inbjudan