Tyresö Tillsammans

Just nu pågår de största flyktingströmmarna sedan andra världskriget, och det märks här i Tyresö. Många är de enskilda tyresöbor som har engagerat sig på olika sätt för att hjälpa till, och visar solidaritet i praktisk handling genom att skänka pengar eller ge av sin tid.

Tillsammans gör vi skillnad

Anita Mattson Oppositionsråd (S)

Anita Mattsson (S) Oppositionsråd

Anita Mattsson (S) Oppositionsråd, kommenterar läget i Tyresö;

- Det finns många föreningar och organisationer som redan idag bidrar på ett positivt sätt för hållbar integration. Det görs otroligt mycket bra saker på många olika ställen i Tyresö, men vi vet väldigt lite om varandra. Kanske kan arbetet bli både bättre och mer tillgängligt om vi hittar ett sätt att samverka med varandra? Hur kan vi delge varandra vad vi gör idag, och vill vi tillsammans kan säkra ett långsiktigt arbete?

Med anledning av ovan bjöd Anita Mattson, (S) Oppositionsråd, onsdag 30/9, in till ett nätverk: Tyresö Tillsammans. Syftet är att tillsammans med andra intresserade föreningar, organisationer och företag arbeta för ett bättre mottagande och integrering av nya tyresöbor.

Representerade på plats är många av de olika föreningar och organisationer som verkar i Tyresö.

Sidan uppdaterades senast: 2015-09-30 18:13