Jimmy Björk har avlidit

Tidigare kommunalrådet Jimmy Björk har avlidit. Vi känner sorg, saknad och vemod. Vi må söka tröst i att Jimmy gått bort i hög ålder efter ett liv fyllt av intensiv verksamhet - likafullt känner vi sorg, saknad och vemod.

Många av er som läser detta kände Jimmy bättre än jag gjorde. Jimmy var aktiv i partiet under större delen av sitt liv. Han började sitt politiska liv med att engagera sig i SSU i Dalarna. Efter studier och några års arbete i Dalarna flyttade Jimmy till Stockholm och Upplands Väsby. Jimmy var kommunalråd i Upplands Väsby under 1970 och 80-talet. Jimmy var en viktig kraft i att bygga det moderna Upplands Väsby. Under hans tid byggdes Väsby Centrum, Vilundagymnasiet och många bostadsområden. Sveriges första bostadsmässa arrangerades av Upplands Väsby 1985. Efter det att han avgått som kommunalråd var Jimmy under många år ordfröande i PRO. Våra tankar går till Jimmys fru Margit och hans familj.

Hälsningar
Leif Berglund