Evas tankar

Hösten är här
...och rådslagen har nu kommit in i sitt andra varv.

Alla medlemmar har fått ett exemplar av vad de centrala rådslagen diskuterar just nu. Det är en rad förslag, Vissa förslag tycker du säkert är bra, andra mindre bra.
Samtidigt som rådslagen i länet går in i sitt slutvarv, och rådslagen i riket likaså - påbörjar vi socialdemokrater i Upplands Väsby diskussionen kring vår lokala plattform.

Medlemsmötet den 23 oktober har vi ställt in, helt enkelt därför att styrelsen behöver tid att förbereda ett riktigt bra möte kring sånt som politik, kyrkovalsfrågor, EU-valet och så vidare.

Men redan nu vill vi flagga för två andra möten.

Först det möte kring kyrkopolitiska frågor som vi arrangerar den 23 november - dit uppmanas alla kyrkopolitiskt aktiva att komma! Vi ska diskutera både frågor som är enkla att enas kring, och sånt som kanske inte är lika enkelt att enas om, som exempelvis idén om en sammanslagning av de tre kyrkofullmäktigeförsamlingarna.
I Susebo klockan 13, söndagen den 23 november.

Sen planerar vi ta i lite kring Europafrågor och annat spännande på det medlemsmöte som är den 27 november. Boka in den torsdagen i almanackan redan nu!
Klockan 19 Susebo.

Glad höst!