Evas tankar - augusti 2009

Solig höst med valupptakt

Den 6 september har vi socialdemokrater tidernas valträff - i Kungsträdgården med mängder av bra artister och uppträdanden tjuvstartar valrörelsen 2010. Vi måste kavla upp ärmarna i Stockholm med omnejd, och nu satsar partistyrelsen på huvudstaden - så kom dit, visa ditt stöd. Var där! Sjung med! Jag ser fram emot en skojig dag i Kungsan tillsammans med tusentals likasinnade kamrater från det röd-gröna laget. Håll tummen för strålande sol!

Kyrkovalet närmar sig.
Den 20 september får alla som är medlemmar i Svenska kyrkan och är 16 år eller äldre rösta, och i Upplands Väsby har vi ju tre församlingar. Om alla våra socialdemokratiska medlemmar (som är medlemmar i svenska kyrkan) röstar på oss, och tar med sig en vän, så vinner vi valet med lätthet. Tänk på at det inte bara handlar om att vinna ett val, det handlar om att stänga ute de främlingsfientliga Sverigedemokraterna också - de satsar på att ta sig in via svenska kyrkan. Så gå och rösta helt enkelt om du är medlem i svenska kyrkan, den 20 september!

Höstsatsning
Ungefär samtidigt drar också partidistriktet igång höstkampanjen, två veckor med aktiviteter i hela länet - med fokus på ungdomarna. Visste du att varannan ung vuxen (20-29 år) i Stockholms saknar egen bostad. Och att var tredje är arbetslös?

Medlemsmöte på torsdag
Till det behöver vi hjälp förstås! Kom på medlemsmötet nästa torsdag så ska vi prata om detta också: aktuella politiska frågor, nomineringar och inte minst diskussionerna inför stundande kongress, läs mer inne i s-bladet. Välkommen!

Pelle Hellsing avliden
Vår gruppledare i social- och äldrenämnden Pelle Hellsing avled under sommarens allra sista dagar efter en tids sjukdom. Pelle väckte respekt hos alla tack vare sitt varma engagemang, sin breda kunskap, sitt lugna tålamod och en personlig integritet som är få förunnade. Han gick bort alltför tidigt, och vi är många som saknar honom.

Eva

Sidan uppdaterades senast: 2009-09-07 20:09