Medlemsbrev

• Medlemsbrev september 2016

Till alla medlemmar i Valdemarsviks Arbetarkommun

Hej alla medlemmar, jag har snart varit ordförande i ett år. Det har varit skojigt och samtidigt lite svettigt. Så är det ju när man är ny. Jag har lärt mig massor men mycket återstår att lära.  Om jag hade vetat att det var så roligt att jobba politiskt hade jag börjat för länge sedan.

Socialdemokraterna i Valdemarsvik har höga ambitioner och det tänker vi fortsätta med.  Vi har gjort mycket och många som jag möter ute på gatan tycker att ”något” har hänt i Valdemarsvik.

Vi kommer att fortsätta att investera och skapa möjlighet till utveckling. Vi är aldrig nöjda, det finns alltid mer att göra.  Slutar vi att utvecklas kommer vi inte att kunna attrahera människor att bo och verka här.

Vår politik genomsyras av vår vision och värdegrund. Vi vill skapa framtidstro och utveckling.

De prioriterade områdena är:

• Skola/förskola
  •  Folkhälsan
  • Äldreboende
  • Arbete åt alla
  • Centrumutveckling
  • Miljön

Vi vill skapa mötesplatser i alla kommundelar, där vi kan lyssna på människor i alla åldrar i olika skeenden i livet.  Vi vill ha en bra dialog med alla företagare i kommunen för att lyssna och se vad vi kan hjälpa till med.

Vi vill skapa ett jämlikt samhälle där alla – inte bara några – kan känna frihet, trygghet och framtidstro.

Jag uppmanar alla medlemmar att prata med sina barn, barnbarn, vänner och bekanta och höra om de inte vill bli medlemmar. Du är mycket välkommen att delta i arbetet att värva nya medlemmar.

”Ju flera medlemmar vi är, desto bättre kan vår politik möta människors behov”

Medlemsmöte kommer att hållas den 10/11 kl. 18.00 i Gusums Folkets Hus.

Alla medlemmar hälsas välkomna

Mats Kettle, ordförande i Valdemarsviks Arbetarkommun

Praktisk information

I april 2017 är det åter dags för partiets stora kongress. Vem tycker du ska representera oss i Valdemarsvik? Som medlem har du rätt att nominera kandidater. Dessa namn på kandidater ska vara Arbetarkommunen tillhanda senast den 30/10.

Till partikongressen kan vi från Arbetarkommunen sända motioner, en möjlighet vi givetvis inte ska missa. Vad tycker du vi ska motionera om? Vad upprör dig och vad vill du förändra? Känner du att du inte vill skriva själv men har idéer så sänd dem till oss i styrelsen så skriver vi ihop något tillsammans. Sänd in dina egna motioner eller ge oss förslag senast 25/10.

Höstkampanjen

Vi värvar flera medlemmar. Kampanjen pågår vecka 38-42. Vill du vara med? Kontakta

Nhela Ali, tel: 070-471 91 46, eller någon annan i styrelsen. Styrelsemedlemmar hittar du här på vår hemsida

Kontaktpersoner

Vi vill ha kontakt med dig som vill hjälpa till att lyssna på vad våra medlemmar tycker är viktiga frågor för oss politiker att driva. Vår ambition är att ha kontaktpersoner på samtliga orter i vår kommun.

Vill du veta mera? Kontakta någon av oss i styrelsen.

Sidan uppdaterades senast: 2016-09-21 19:08