"En kväll för Anna Lindh"

" En kväll för Anna Lindh" den 11 september kl. 18.30 i Kungsträdgården.

"Den 11 september 2003 släcktes ett ljus i svensk och internationell politik, en ledfyr för demokrati, humanism och mänskliga rättigheter. Anna Lindh berörde och inspirerade människor över hela världen med sin lustfyllda energi och djupa medkänsla. Tio år senare behöver vi Anna mer än någonsin. Genom att minnas henne tillsammans får vi kraft att fortsätta vrida världen rätt.

Kom, minns och inspireras med musik av bland andra Loreen, Moneybrother, Eva Dahlgren, Jonas Gardell, Benny Anderssons orkester, Rikard Wolff, Vanna Rosenberg och Stockholm Sinfoniette. Kvällen leds av Mark Levengood och bland talarna finns Mona Sahlin, Carl Bildt, Sten Nordin och Gabriel Wikström.

För tionde året i rad delas Anna Lindh-pris och stipendier ut under årets temat Kvinnors delaktigeht och ledarskap.

Bakom arrangemanget står Anna Lindhs Minnesfond och Stockholm stad, med stöd från Socialdemokraterna, Landsorganisationen i Sverige samt Folksam. Ingen föranmälan krävs.

Varmt välkommen!

Sidan uppdaterades senast: 2013-08-25 20:11