2002: Valet angår dig!

OAVSETT VEM DU ÄR, så påverkas du av politiken. Det räcker att säga vård, skola, omsorg för att det ska bli tydligt. Politik handlar om hur vi vill bygga vår kommun och vårt land. Det handlar om arbete och trygghet. Det handlar om utveckling. Det handlar om framtiden.

OAVSETT VEM DU ÄR, så kan vi vara överens om en sak: Det spelar roll – för dig och för alla andra – vem som styr! Det spelar roll att du röstar och vem du röstar på.

VI SOCIALDEMOKRATER I VÄNNÄS LOVAR INTE MYCKET.
Vi har erfarenhet. Vi vet att det också i fortsättningen kommer att vara tufft att leva upp till de förväntningar som vi alla har rätt att ställa på vår kommun.

MEN EN SAK LOVAR VI:
Inför varje beslut ska vi följa samma regel: att arbeta för rättvisa och för att stärka dem som är mer utsatta än andra. Den regeln gäller oavsett om det handlar om nya, spännande satsningar eller om det handlar om hur vi ska klara av den verksamhet vi redan har.

Vi skulle ljuga om vi sa att det är enkelt, men det är det vi ska klara av!

För att vi ska lyckas krävs det att vi har en regering som har samma målsättning. Med en borgerlig regering kommer det att vara omöjligt att minska klyftorna i samhället. Vi kan se vad som har hänt i Stockholm de senaste åren , där man genomfört ett fullskaleexperiment av borgerligt systemskifte. Skillnaderna ökar, när det gäller hälsa, när det gäller utbildning.

Vi socialdemokrater i Vännäs vill fortsätta att bygga ett samhälle där rättvisa och jämlikhet står i centrum.

Sidan uppdaterades senast: 2006-07-11 12:38

TopGallery