Bostäder på Arenastaden

I dagens Smålandsposten får Bo Frank stora rubriker på grund av att han vill att det ska byggas bostäder uppe på Arenastaden. Detta var något som socialdemokraterna och vänsterpartiet lyfte fram redan i budgetarbetet i våras, och som också beskrevs i en artikel i Smp bland annat.Vi fick ingen kommentar på detta från den styrande majoriteten. Detta nämns heller inte med ett ord i dagens artikel.Det är bara att välkomna att man nu har tänkt till och insett att området har ett fantastiskt läge i staden när det gäller bostäder, samt att det går att komma igång snabbt med arbetet eftersom detaljplan redan finns! Ser fram emot ett snabbt agerande i frågan. Samtidigt blir det allt tydligare att majoriteten inte på något sätt uppskattar kreativa och konstruktiva förslag från oppositionen, utan att man gör allt för att det ska se ut som alla kloka idéer kommer från majoriteten själv. Det är ett sätt att styra, men också ett sätt som inte på något sätt gynnar det politiska klimatet och breda politiska överenskommelser.

Charlotta Svanberg (s), kommunalråd

Sidan uppdaterades senast: 2012-08-29 09:05