Insändare om omsorgen till SMP

Äntligen! Det största partiet i den styrande majoriteten är tillbaka i debatten om den framtida omsorgsverksamheten i Växjö kommun. Vi socialdemokrater välkomnar det, även om er insändare naturligtvis antyder att allt är socialdemokraternas fel.  Den 19 juli hade ni inne en stor debattartikel i Smålandsposten och samma dag intervjuades Omsorgsnämndens ordförande och kommenterade artikeln. Sedan dess har det rått tystnad från moderaterna. PRO har reagerat, likaså SPF och Anhörigföreningen. De politiska partierna har reagerat; Vänsterpartiet,Miljöpartiet,Kristdemokraterna,Folkpartiet och Centerpartiet har haft inne insändare och debattartiklar innehållande kritik mot det de båda moderaterna skrev. Centerpartiet har haft inne hela tre stycken där man betonar att moderaternas politik på området inte är centerpartiets. Och trots detta - inte ett ord från Catharina Carlsson och Bo Frank! Så alltså; välkomna tillbaka till debatten - det är många som efterfrågar besked från er! Ni beskyller oss för att ljuga. Vi läser innantill i SMP den 19 juli. Där står bland annat;"Ingen städning eller tvätt. Överhuvudtaget ingen hjälp av hemtjänsten som inte är direkt sjukvårdande. Höjda avgifter på äldreboendena. Så tror moderatpolitikerna Bo Frank och Catharina Carlsson framtiden kommer att se ut"." Än så länge har ni inte dementerat detta! Och i dagens insändare fortsätter ni dessutom jakten på se anhöriga... Tolkar vi det fel? I så fall välkomnas en klargörande debattartikel som tar upp vad ni egentligen vill med omsorgen i Växjö - det vore mer passande än att jaga socialdemokrater i opposition!

Charlotta Svanberg (s), kommunalråd

Sidan uppdaterades senast: 2012-09-03 10:44