Schema vecka 14

Naturligtvis börjar måndagen med kommunalrådsmöte, men vet i skrivande stund inte riktigt vad vi kommer att prata om. Ska därefter ha ett möte ang. Östers och Lakers ansökningar om ytterligare lån. En inte helt okomplicerad fråga. På eftermiddagen träffas presidierna i Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige och där vill jag säga ett alldeles särskilt välkommen till vår nya vice ordförande, Marie-Louise Gustafsson! Efter det möte med ordföranden för socialdemokraterna i Växjö, vu och gruppmöte.

Tisdagen startar med " partifrukost" och därefter vidtar KSAU och - efter lunch -KS. På kvällen träffas socialdemokraternas nya skolkommission för andra gången. Vi har onekligen många frågor att diskutera. Vi måste våga tänka om och tänka nytt - annars riskerar vi att lägga grunden för det två-trejedelssamhälle  vi tycker så genuint illa om. Alla har rätt till en god utbildning, det är den bästa starten man kan få i livet!

På onsdagen sammanträder Regionförbundets Trafiknämnd, och på torsdagen har KSAUs s- grupp möte. Vi måste börja budgetarbetet på allvar - trots att alla förutsättningar inte är kända. Det kommer att bli ett tufft budgetarbete.

Resten av veckan går i påskens tecken. Antar att vi är en hel del som träffas på torsdagskvällen :-).

Sidan uppdaterades senast: 2012-03-30 11:56