Schema vecka 16

Måndagen inleds med kommunalrådsmöte. Därefter en lugn förmiddag, och sedan ett trevligt lunchmöte. Är med en kort stund på överläggningarna mellan ks, bn, tn och mhn, för att sedan bege mig till möte med s- pensionärerna. Det är alltid roligt och givande att träffa dem. Många av dem har varit med väldigt länge, och utstrålar samtidigt en obändig energi och ett stort engagemang.

Tisdagen blir förmodligen lång. Börjar med partifrukost, sedan ksau och på eftermiddagen kommunfullmäktige. Bland annat kommer årsbokslutet upp och där antar jag att det kan bli en rätt lång diskussion. Utöver det har vi många interpellationer på sammanträdet. Jag har en om sopsorteringen i Växjö. Tekniska nämnden beräknar att det ska ta fram till 2017 innan vi alla har möjlighet att sortera vårt matavfall. Det är ju befängt! Det är knappast avancerad kärnfysik vi pratar om.

Onsdagen och torsdagen tillbringas i Stockholm på SKL. S- gruppen ska bland annat få träffa och lyssna på Magdalena Andersson, utöver det handlar nog allt om avtalsrörelsen på förhandlingsdelegationens möte - spännande.

Stannar hemma på fredagen.

Hela lördagen tillbringas tillsammans med ordföranden för socialdemokraterna i Växjö. Åsa har ju också varit med i partiets organisationsutredning och ska prata om den på Kalmar län partidistrikts årsmöte på Öland. Jag följer med.

Söndagen är relativt lugn. Ska på lunch med " Sveriges kvinnojourer" som har sitt årsmöte i Växjö. Känns bra att en sådan viktig organisation har valt just Växjö att träffas på.

Sidan uppdaterades senast: 2012-04-17 13:50