Schema vecka 2

Måndagen inleds med kommunalrådsmöte. Lite konstig känsla eftersom Gunnar Elm © meddelat att han kommer att sluta vid månadsskiftet. Fullt förståeligt eftersom han har haft problem med hälsan under en längre tid, men det känns märkligt när ett av tre kommunalråds byt ut och vi inte vet vem som kommer istället…

Måndagen ägnas också att träffa partikamrater som haft lite vinterledigt och uppdatera sig om läget.

Möte om den fördjupade översiktsplanen för Växjö stad på eftermiddagen och därefter sedvanliga gruppmöten.

Tisdagen är en traditionell sammanträdesdag med ksau och kommunstyrelse. Har inte läst handlingarna i skrivande stund och kan därför inte avgöra om det finns några extra intressanta ärenden med, men förmodligen gör det det! Vi blir bättre och bättre på att interpellera och motionera (skriva motioner avser jag då, även om jag vet att gruppordföranden skaffat en motionscykel…), och bättre ska vi bli!

Onsdagen är osedvanligt lugn. Hinner kanske skriva en och annan motion då! Samma sak gäller torsdagen. Har satt upp mig som tillgänglig för partiet då, för att genomföra eventuella kampanjaktiviteter. Får väl se vad som händer.

Fredagen (den 13e märk väl) har vi presidieöverläggning mellan KS, BN och TN. Många intressanta frågor att ta upp; bland annat hur vi kan använda marken runt vår flygplats, VA-plan och Trästad 2012.

Alltså mjukstart på ett år där vi står inför stora utmaningar och en massa, massa jobb!

Sidan uppdaterades senast: 2012-01-10 15:35