Schema vecka 3 & 4

Måndagen börjar med kommunalrådsmöte. Ett möte med Tekniska nämndens presidium är inlagt, men jag vet inte vad det kommer att handla om. Resten av dagen går i partiets tecken. S-gruppen i ksau ska starta upp vårterminen. Det är faktiskt dags att börja prata budget 2013 trots att det bara är den 16 januari! Eftermiddag och kväll ägnas åt socialdemokraterna i Växjös vu och styrelse.

Tisdagen inleds med frukostmöte med socialdemokraterna. Därefter skulle det ha varit ksau, men det är inställt pga. av för få ärenden – en inte helt ovanlig situation så här precis efter jul och nyår. Möte på lunchen, och därefter möte med Fritidsnämndens vice ordförande. Vi ska bland annat prata om Arenastaden.

Onsdagsförmiddagen är avsatt för kampanjarbete med partiet och eftermiddagen ägnas åt att träffa bussektionen inom kommunal. Stressade busschaufförer vill prata om sin arbetssituation.

På torsdagen bjuder partiet på kaffe, macka och politik på stationen klockan 6.00 på morgon. Därefter ska jag upp till Vidéum för ett möte med den svenska delen av styrgruppen (MC) för vårt Sydafrikasamarbete. Möte med Kommunstyrelsens och Kommunfullmäktiges presidium på em.

På fredagen slutligen, åker jag till Sydafrika, för att där delta just på ett MC-möte. Det är vi som hanterar och utvärderar alla de projekt som vi (kommunen och regionförbundet) har med Potchefsstrom i Sydafrika. Jag kommer att vara borta en vecka.  Återkommer med rapport och reflexioner!

Sidan uppdaterades senast: 2012-01-16 08:46