Schema vecka 33

Ja, nu var det dags att köra igång på allvar igen! Det känns helt ok, och som ni säkert har noterat finns det mycket att diskutera och debattera i Växjöpolitiken framöver.

Veckan innebär en massa olika möten. Kommunalrådsmöte, brottsförebyggande rådet, gruppmöte, träff med Kommunal, ksau, ks och styrgrupp för vårt Sydafrikasamarbete bland annat.

Kvällarna är också fyllda. Bland annat med möte med NCC, där kommunalråden ska få en visning av Fortnox arena (den nya innebandyarenan uppe i Arenastaden). Vi ska också bjuda våra sydafrikanska gäster på svenska kräftor en kväll. Spännande...

Fredagen träffar jag oppositionsrådet i  Karlskrona för att diskutera gemensamma sorge- och glädjeämnen. Vi kan lära mycket av andra kommuner och låta oss inspireras, därför känns möten av det slaget väldigt angelägna.

Slutligen; debatten omsorgen kommer att föras vidare. Det verkar som att moderaterna är väldigt isolerade i sin syn på framtidens omsorg. Vi socialdemokrater kommer att fortsätta vara drivande när det gäller rätten till en värdig ålderdom, där man ska ha stort inflytande över sitt eget liv även om man är i behov av vård och omsorg! Jag skriver mer om det i fredagens nummer av Växjöbladet Kronobergaren.

/Lotta

Sidan uppdaterades senast: 2012-08-13 13:31