Schema vecka 7

Vecka sju är en märklig vecka – intensiv med långa dagar, men väldigt mycket aktivitet utanför kommunen. Måndagen börjar dock som vanligt med kommunalrådsmöte. Frågorna för dagen är varierande; Möbelriket, ATC (Accredited training centre) och utbyggnad av Kampens boende. Lite senare på förmiddagen blir det Arenastaden AB. PÅ eftermiddagen har vi ett möte på temat ”Social design Lammhult”. Det kan låta lite flummigt, men handlar i grund och botten om att ta till vara på alla människors kunskap och kompetens istället för att de ska gå sjukskrivna eller arbetslösa eller på någon form av ”tjusig” åtgärd. Tisdagen blir det till att gå upp tidigt. Strax före klockan sju på morgonen går tåget till Kastrup. Därifrån flyger jag till Bryssel för att delta i UBCs (Union of Baltic Cities) styrelsemöte. Hemma sent på onsdagskvällen. På torsdagen blir det återigen en tidig morgon. Ska upp till Stockholm över dagen för ett möte med Förhandlingsdelegationen. Lönerörelsen är igång, och det finns många frågor att diskutera. Tänker faktiskt stanna hemma på fredagen. Mail kollas och telefonsamtal mottages naturligtvis, men kanske i ett något lugnare tempo är föregående dagar. Lördagen är ledig, liksom stora delar av söndagen, men på eftermiddagen är det dags för ”Öppen expedition”. Jag vet inte riktigt vad det innebär kan jag säga, men jag kommer att vara där!
Sidan uppdaterades senast: 2012-02-13 12:49