Vecka 6-7

Vecka 6 började ovanligt tidigt. Hade nämligen en dubbelvigsel på Växjö Flygplats klockan 6.30… sämre start kan man ju ha! Dubbelglädje så tidigt på morgonen!

Veckan fortsätter sedan i de gamla vanliga hjulspåren… (Förutom att jag får träffa en systerdotter och hennes ljuvliga små pojkar på måndagslunchen – trippelglädje!) Annars; kommunalrådsmöte, gruppmöten, ksau, ks osv osv.

På onsdagen får vi också besök av Veronica Palm. Ska bli intressant att få diskutera bostadspolitik med henne. Och då menar jag hur vi ska kunna bygga mer, inte hur vi kan – liksom borgarna – linda in problematiken i diskussioner kring bostadsköavgift, tak på hur många som bor i en lägenhet etc- etc. Vi har idag en politik som i mångt och mycket subventionerar de som redan bor (via ROT och RUT), de som vill ha en hyreslägenhet får inga subventioner alls däremot.

Avslutar veckan med en ledig dag.

Vecka 7 innehåller det vanliga… Kommunalrådsmöte, ksau, partimöten av olika slag mm. Men jag ska också träffa lärarförbundets ordförande, Eva-Lis Sirén, som besöker Växjö och på torsdagen åka till Kalmar och prata om lokal lönebildning. Veckan avslutas med ”Leanutbildning”. Med andra ord – också det en spännande vecka!

Sidan uppdaterades senast: 2013-02-04 10:35