Fira 115 år med oss - gå en historisk tipspromenad

Jubileumsboken presenterades för pressen av bokens författare och Arbetarekommunens ordförande Sverre Ahlbom i Blommans park. Fr v Rolf Jönsson, Ingun Sandström, Sune Pehrsson, Sverre Ahlbom, Mats O Karlsson och Helmuth Föll.

I veckan släpptes boken "I ständig rörelse" - den socialdemokratiska rörelsen inom Enköpings kommun 1901-2016. Socialdemokraterna i Enköping firar 115 år med jubileumsbok, stor fest den 22 oktober och en historisk tipspromenad.

Tävlingen (tipspromenaden) pågår mellan den 15-22 oktober och du kommer att under promenaden få besöka 10 olika historiska platser i Enköping.

Hämta en tävlingskupong...

Tävlingskupongen med karta kan hämtas på vår expedition, biblioteket och turistbyrån. När du är klar lämnar du in ditt ifyllda kupong på arbetarekommunens expedition på Östra Järnvägsgatan 1 under vardagar eller vid jubileumsaktiviteterna på Restaurang Krydda på Östra Ringgatan 32 lördagen den 22 oktober från kl. 15.00 dock senast kl. 16.15. Där kommer vinnarna att dras och få fina priser.

...eller använd din mobil eller dator

Kartan visar var i staden du hittar frågorna och du  fyller i svaren här. Vill du inte gå hela promenaden utan dela upp den på olika tillfällen är det inga problem. Du kan spara de svar du är klar med och ta upp formuläret igen när du vill under tävlingstiden och fortsätta fylla i eller ändra tidigare svar. Kom dock ihåg att du måste använda samma enhet (mobil, läsplatta eller dator) som du använde första gången. Klockan 16.15 den 22 oktober går tävlingstiden ut. Prisutdelningen sker därefter på Restaurang Krydda på Östra Ringgatan 32 under jubileumsfesten.

I jubileumsboken kan du hitta svaren på frågorna

Svaren kan sökas i jubileumsboken och som medlem kan du hämta boken på vår expedition, Östra Järnvägsgatan 1 under hela nästa vecka. Övriga kan köpa den för 115 kronor på expeditionen, Gestbloms bokhandel eller på turistbyrån. 1:a pris är en guidning i riksdagshuset av en av våra riksdagsledamöter.

Läs mer om boklanseringen i Enköpings-Posten eller Ena-Håbo Tidningen.

Sidan uppdaterades senast: 2016-10-12 19:51