Eva Eliasson

Därför är jag socialdemokrat:
Demokrati och Solidaritet. Där allas delaktighet är betydelsefull, att det finns en omtanke för  varandra, samt ett rättvist samhälle.
 Där alla individer är viktiga, oavsett om du är fattig eller rik.

Huvudfrågor i politiken:
Värna om välfärden genom solidariskt ansvar. Stoppa att  vinsterna till privata  kapital bolag med lagändring, samt  att kräva  insyn i  dessa verksamheterna.
Där sjukvård, skola och omsorg är hjärtefrågorna. Plånboken ej ska avgöra vem som ska ha möjlighet till detta.
Aktiv infrastruktur  planering med t.ex  förebyggande  folkhälsoinsatser, elevtäthet på dagis/förskola/skola/ ,sysselsättning/ arbete. Till gälla beslut om  bebyggelser, buss och tåg kommunikationer, vägar , el, vatten osv.  Detta utifrån bästa möjliga miljöaspekt och säkerställa  kvaliten på service  för  alla kommunens invånare.

Mer om mig:
Jag är 51 år, gift och har 2 utflugna barn, samt hund. Bor i Gislaved. Gillar ”frilufs” liv i natur med  vandring, fiske och se på allt som rör sig i naturen, samt springer och spelar  innebandy för ”kondisen.   Är  socionom och har en undersköterske utbildning i botten. Jag är en  föreningsmänniska och varit ungdomsledare  inom  fotboll  och innebandy  i många år.

Sidan uppdaterades senast: 2014-07-25 09:20