Val 2010

Valledare för Gislaveds socialdemokrater är:

Fredrik Bäck

Ylva Samuelsson

Jan-Olof Johansson

Valet 2010

Den 19 september 2010 är det val till Sveriges riksdag, till kommunernas och landstingens fullmäktige. Den viktigaste frågan för Socialdemokraterna är jobben.

- Vi har rest runt i landet och agiterat och diskuterat.Vi har hämtat in förslag och fakta från entreprenörer, forskare, fackföreningar och yrkesfolk. Vi har hämtat in förslag från medlemmar och supportrar. I dag har vi en ny och vassare politik för arbete åt alla, sade Mona Sahlin på jobbkongressen.

Valet 2010, och mandatperioden som därefter följer, kommer att präglas av tre allt annat överskuggande politiska utmaningar med tydliga avtryck i vardagen:

• För det första jobbkrisen, med varsel, massarbetslöshet och kraftigt försämrad ekonomisk utveckling som följd.
  • För det andra klimatkrisen, med förstörd miljö och försämrade framtidsutsikter för kommande generationer som yttersta konsekvens.
  • För det tredje otrygghetskrisen, med sönderslagna trygghetssytem, ett kvalitetsras i vård, omsorg och skola och ökade orättvisor som resultat av nuvarande politiska inriktning.

>>> läs mer här  Valet 2010 (länk till Socialdemokratiska partiet centralt)
Sidan uppdaterades senast: 2012-01-05 21:18