Näringslivskonferens om innovationer och tillväxt

Socialdemokraterna i Halland bjuder in till näringslivskonferens på Högskolan i Halmstad. Temat för konferensen är hur innovationer och tillväxt kan främjas genom en gemensam plattform för näringslivet, akademien, arbetsmarknadens parter och politiken?

Denna viktiga fråga för framtidens näringsliv och arbetsmarknad i Halland kommer att diskuteras av Carl Bennet (VD Carl Bennet AB), Karl-Petter Thorwaldsson (ordförande LO), Jennie Nilsson (näringspolitisk talesperson för (S)), Thorsteinn Rögnvaldsson (professor och pro-rektor Halmstad högskola) och Staffan Dahlström (VD HMS). Moderatorn för konferensen kommer att vara Ursula Berge (samhällspolitisk chef akademikerförbundet SSR).

Konferensen kommer huvudsakligen rikta sig till det halländska näringslivet och arbetsmarknaden. Den kommer att vara ett unikt tillfälle för ett samtal mellan halländska och nationella aktörer som på olika sätt arbetar med tillväxtfrågor. Förutom möjligheten att få lyssna på några av landets främsta röster kopplat till näringsliv och utveckling erbjuder konferensen också en chans till nya möten branscher emellan.

Du kan följa konferensen live via vår webb-sändning (http://bit.ly/1fTc9ia) eller via Twitter på #framtidhalland

Sidan uppdaterades senast: 2013-09-29 15:48