S i Halland söker valombudsman/valkretsombudsman

Vi har bestämt oss. Socialdemokraterna ska vara framtidspartiet i svensk politik. Vi ska söka väljarnas stöd för en politik som gör att alla kan leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro. Därför har partistyrelsen fattat beslut om att långsiktigt utveckla politik, organisation och kommunikation. På partdistriktet i Halland är vårt uppdrag att vinna valen både lokalt och regionalt samt att bidra till att vi får en socialdemokratisk regering 2014. Arbetsplatsen är belägen i Halmstad med hela Halland som arbetsområde. Nu söker vi:

Engagerad och driven valombudsman/valkretsombudsman

Socialdemokraterna i Halland behöver förstärka laget inför valen 2014.
Vi söker därför en valombudsman i kombination med valkretsstöd som med kraft och kämparglöd kan övertyga Halländska väljare att rösta på Socialdemokraterna.

Arbetsuppgifter

Valombudsmannen kommer att ingå i den organisatoriska valledningen för Socialdemokraterna i Halland, som ansvarar för våra strategiska val kring väljarkontakter och budskap i hela länet. Specifikt för tjänsten som valombudsman ligger i att ge aktivt stöd till våra arbetarekommuner i syfte att öka antalet valarbetare och se till att Socialdemokraterna i hela länet träffar väjare och övertygar väljarna att rösta på Socialdemokraterna. Arbetet innebär även att aktivt samarbeta med våra fackliga samarbetsorganisationer. Tjänsten är tvådelad där 50 % av arbetstiden innebär att arbeta för våra riksdagsledamöter med valkretsstöd i syfte att föra ut dem och vår politik.

Kompetenskrav

För tjänsten krävs att du är medlem i Socialdemokraterna, gärna med erfarenhet av tidigare valrörelser, då valarbete kommer att vara i fokus. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som motsvarar den nivån. Tjänsten förutsätter att du är en bra organisatör, har god social kompetens och är initiativrik. Personliga egenskaper som god ledarskapsförmåga och samarbetsförmåga förutsätts liksom goda kunskaper om partiets organisation och politik. I arbetet med valkretsstödet är skicklighet i skrivande av exempelvis debattartiklar viktigt likväl som att samordna deras utåtriktade verksamhet.

I tjänsten ingår flera arbetsuppgifter kopplade till kommunikation via webb och sociala medier samt materialproduktion av olika slag. Kunskaper och färdigheter inom dessa områden samt PC-vana är nödvändigt. Körkort och tillgång till egen bil fodras.

Anställningsform och varaktighet

Tjänsten är en visstidsanställning tom sista september 2014, med möjlighet till förlängning. Tillträde den 1 augusti 2013 eller enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Kansliet är belägen i Halmstad, men arbetsområdet är hela Halland. Oreglerad arbetstid.

Kontaktperson

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av partidistriktets ombudsman, Sebastian Stenholm, 070-380 17 11, sebastian.stenholm@socialdemokraterna.se eller av partidistriktets ordförande, Hans Hoff, 070-399 79 61, hans.hoff@riksdagen.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 10 maj. Bifoga personligt brev, CV samt referenser och maila till info.halland@socialdemokraterna.se. Ange ”ansökan valombudsman” i ämnesraden på mailet.

Sidan uppdaterades senast: 2013-04-21 18:31