Näringslivskonferens om innovationer och tillväxt

Socialdemokraterna i Halland bjöd in till näringslivskonferens på Högskolan i Halmstad. Temat för konferensen var hur innovationer och tillväxt kan främjas genom en gemensam plattform för näringslivet, akademien, arbetsmarknadens parter och politiken.

Denna viktiga fråga för framtidens näringsliv och arbetsmarknad i Halland diskuterades av Carl Bennet (VD Carl Bennet AB), Karl-Petter Thorwaldsson (ordförande LO), Jennie Nilsson (näringspolitisk talesperson för (S)), Thorsteinn Rögnvaldsson (professor och pro-rektor Halmstad högskola) och Staffan Dahlström (VD HMS). Moderatorn för konferensen vara Ursula Berge (samhällspolitisk chef akademikerförbundet SSR).

Konferensen riktades huvudsakligen till det halländska näringslivet och arbetsmarknaden. Den var ett unikt tillfälle för ett samtal mellan halländska och nationella aktörer som på olika sätt arbetar med tillväxtfrågor. Förutom möjligheten att få lyssna på några av landets främsta röster kopplat till näringsliv och utveckling erbjöd konferensen också en chans till nya möten branscher emellan.

Konferensen kunde följas live via vår webb-sändning (http://bit.ly/1fTc9ia) eller via Twitter på #framtidhalland

Sidan uppdaterades senast: 2014-07-15 17:59