Veckobrev 2016 vecka 12

Veckan som gått

Måndag 21 mars

Måndagen inleddes som vanligt med måndagsmöte för Bertil och Rosie. Anders var på företagsbesök med Jennie Nilsson från Näringslivsutskottet. På lunchen var det bolagstämma med Nätverksbolaget och därefter styrelsemöte med Laholmsbuktens VA för Bertil. Eftermiddagen ägnade Rosie och Anders åt möte med viceordförande. På kvällen var kommunråden på möte med kommunstyrelse- och fullmäktigegrupperna.

Tisdag 22 mars

Bertil besökte Elektrikerförbundet i Göteborg på dagen. Rosie hade möte med Kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott. Bland annat antogs en ”Grönplan” för kommunen, ett kunskapsunderlag till fysisk planering. En karta är gjord på hur det ser ut med grönområden i kommunen och allt som därtill hör. Mycket bra underlag inför planering.  Anders satt under förmiddagen i kommunstyrelsens ledningsutskott där man bland annat gick igenom bokslut och årsredovisning för 2015. På eftermiddagen var det möte med Kommunstyrelsen där bland annat Kattegattskolan kom upp. Ombyggnad/nybyggnad ska nu sättas igång och vi socialdemokrater vill fortfarande ha den på Högskoleområdet.  På kvällen var det styrelsemöte med Arbetarekommunen. Vi har nu en ny ordförande och det var uppstart på hur vi ska arbeta i styrelsen.

Onsdag 23 mars

På förmiddagen var Bertil på styrelsemöte med Halmstad Business Incubator AB. Anders hade planeringsmöte om vattenfrågor och senare på eftermiddagen kommunberedning i Falkenberg. På kvällen var det dialogmöte på Andersberg för Anders och Bertil. Rosie var på bolagskonferens, ett möte med alla bolag i kommunen där vi kan starta samverkan.

Torsdag 24 mars

På förmiddagen var det möte för Anders med Vallås S-förening.

Resten av dagen ägnades åt budgetarbete och planeringsmöte inför budgetkonferens i Katrineberg.

Fredag 25 mars

Långfredag.

Lördag 26 mars

Går vi in i sommartid.

Veckan som kommer

Måndag 28 mars

Annandag påsk.

Tisdag 29 mars

Veckan inleds med möte om budget tillsammans med tjänstemän. På kvällen är det kommunfullmäktige då beslut skall tas om äldreboendenas framtid.

Onsdag 30 mars

Dagen ägnas åt internt budgetarbete och förberedelser inför budgetkonferensen. På kvällen är Bertil på Folkrörelsernas arkiv och deras årsmöte. Anders ägnar dagen åt styrgruppsmöte för resecentrum.

Torsdag 31 mars

Sista förberedelserna inför budgetkonferensen. På kvällen är det dialogmöte i Trönninge. Blir säkert diskussioner om rangerbangård och stenar vid stranden i Laxvik. Anders är i Stockholm för möte med internationella beredningen på SKL.

Fredag 1 april

Budgetkonferens med Fullmäktigegruppen i Katrineberg.

Lördag 2 april

Budgetkonferens med Fullmäktigegruppen i Katrineberg.

Anders Rosén             anders.rosen@halmstad.se                        035-13 73 06

Rosie Edlund              rose-marie.edlund@halmstad.se                     0721-57 43 28

Bertil Andersson         bertil.andersson@halmstad.se                    0721-57 43 56

www.socialdemokraterna.se/halmstad