Veckobrev 2016 vecka 20

Veckan som gått

Måndag 16 maj

Bertil inledde veckan med att hälsa Elinor Torsson välkommen som vikarie för Eduardo på arbetarekommunen. Därefter var det måndagsmöte. På eftermiddagen var Bertil på möte med Laholmsbuktens VA. Rosie var på styrelsemöte med Hallands Partidistrikt hela dagen.

Anders var på möte med våra vice på teknik o fritid. Mycket bra dragning av Anders Ramsby.

Tisdag 17 maj

Bertil och Anders var på möte om rekrytering av chef för Samhällsbyggnadsutskottet. Rosie arbetade med Kvinnodistriktets ärenden. På kvällen var det Kommunfullmäktige. Ett kort möte.

Onsdag 18 maj

Bertil träffade regionens tillväxtutskott på morgonen. Därefter var det sista finslipningen på vårt budgetförslag för alla tre råden. På kvällen var Bertil på arbetarekommunens VU. Rosie besökte Arenan för att se utställningen ”Monet to Cezanne” på kvällen. Anders spelade in en film om vårt planeringsdirektiv, därefter lades sista handen vid budgeten. På eftermiddagen reste Anders till Stockholm och SKL.

Torsdag 19 maj

På kvällen var det möte med arbetarekommunens representantskap där vi presenterade vårt förslag till budget. Anders kvar i Stockholm för att på kvällen presentera vår budget på repskapet.

Fredag 20 maj

Under fredagsförmiddagen är det presskonferens med slutgiltiga presentationen av budget och planeringsdirektiv för 2017. Rosie åkte direkt till Viskadalen för kommunrådsutbildning efter presskonferensen.

Lördag 21 maj

Rosie är på Viskadalens folkhögskola.

Söndag 22 maj

Unga örnar och Vallås S-förening har familjedag på gården ön.

Veckan som kommer

Måndag 23 maj

Måndagen börjar med rekryteringsmöte för Bertil och Anders, därefter måndagsmöte. På kvällen är det möte med Wigforssföreningen för Rosie och sedan med fullmäktigegruppen för alla tre råden. Anders har en intervju ifrån högskolan därefter träffas juryn för årets entreprenör.

Tisdag 24 maj

Bertil & Rosie har möte med samhällsbyggnadsutskottet på förmiddagen, på eftermiddagen är det kommunstyrelse för kommunråden.

Onsdag 25 maj

Är det möte med arbetarekommunens styrelse för Bertil och Rosie har sitt första möte med den nya styrelsen i S-kvinnor Halland. Anders åker till Stockholm för att utse årets kommun på SKL:s samhällsgala.

Torsdag 26 maj

På torsdag är det kommunens ledardag.

Fredag 27 maj

Anders träffar PWC på Slottsmöllan.

Anders Rosén anders.rosen@halmstad.se 035-13 73 06

Rosie Edlund rose-marie.edlund@halmstad.se 0721-57 43 28