Veckobrev 2016 vecka 22-23

Veckan som gått

Måndag

Måndagen inleddes med sedvanligt måndagsmöte för de tre råden samt Ulla Winblad. På kvällen tog sig Bertil och Rosie runt på cykel tillsammans med Östers socialdemokratiska förening. Vi tittade på förskolepaviljonger och eventuella platser för nya förskolor. Som vanligt ett mycket bra initiativ och bra diskussioner. Anders var senare under förmiddagen på workshop med Nissans vattenråd. Aktuellt eftersom Nissan är med i en nationell studie där man bland annat tittar på vandringshinder för laxen.

Tisdag

Rosie var på möte med styrgrupp Getinge, Stadens Hjärta samt Oskarström. Samhällsbyggnadsutskottet träffar samhällsföreningar från de olika orterna för att diskutera hur man ska lyfta de olika orterna och prioritera de behov som finns. Efter det möte med en fastighetsägare. Anders hade genomgång av planeringsdirektiven. På eftermiddagen hade Anders och Imre en träff med Anders Ramsby förvaltningschef teknik- och fritidsförvaltningen.

Onsdag

Anders och Rosie var på möte om arbete med infrastruktur. Ett diskussionsmöte om hur framtiden kan se ut med vår infrastruktur och vad som påverkar detta. Anders träffade presidiet i Tillväxtutskottet på Regionen om bredbandsavtalet med IP Only.

Torsdag

Rosie hade möte med ytterligare styrgrupper, denna gång för Trönninge och Vallås. Att samhällsföreningarna tar ett ansvar kändes extra tydligt på dessa möten.

Fredag

En ledig dag för de halvtidsarbetande två råden! Anders hade en dag med samordning och strategiska diskussioner med bland annat minister Hadzialic.

Lördag

Halmstadgillet ska besökas. Anders satt i juryn för hattparaden som vanligt okuvligt rättvis och total omöjlig att muta.

Veckan som kommer

Måndag

Sveriges nationaldag och eventuellt lite lugn och ro på kontoret med mycket arbete som blir gjort.

Tisdag

Kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott har möte och Bertil och Rosie deltar. Anders har KLU på förmiddagen där vi bland annat skall diskutera om vår motion om unga dementa. Efter det är det dags för kommunstyrelsemöte för alla tre råden. På kvällen har Bertil möte med bostadspolitiska gruppen.

Onsdag

Råden träffar några viceordföranden och efter det träffar Rosie ytterligare en viceordförande. På kvällen är det möte med Kvinnoklubben. Anders har ägarsamråd med Laholmsbuktens VA. Därefter åker han till Stockholm för möte med SKL och den internationella beredningen.

Torsdag

Förutom ett telefonmöte är det en ledig dag för Rosie. Anders i Stockholm på SKL. Bertil har ett verksamhetsbesök. Därefter intern arbete.

Fredag

Rosie tillbringar dagen som en vinst på Andersbergs tipspromenad! Vad dagen kommer att innehålla vet bara personen som vann och Rosie. Vi kommer att göra ett politiskt utspel om hur vi stärker folkhälsan genom att göra satsningar på idrottsrörelsen.

Anders Rosén anders.rosen@halmstad.se           035-13 73 06

Rosie Edlund rose-marie.edlund@halmstad.se   0721-57 43 28