Framåt för föreningslivet

Socialdemokraterna ligger bakom den långa traditionen av satsningar på föreningslivet i Halmstad. Senast möjliggjorde vi skateparken som byggdes tack vare ett socialdemokratiskt initiativ. Vi socialdemokrater tror på att tillsammans med människorna i Halmstad stärka föreningslivet i takt med tiden. Vi vill därför satsa på föreningslivet och tilldela Halmstads föreningar mer resurser. Vi vilket vilken klok investering det är för morgondagen.

Socialdemokraterna i Halmstad vill:

- Öka anslagen till föreningarna vilket kommer betyda mer verksamhet, lägre avgifter och ett mer levande Halmstad. Vi är beredda att omgående höja föreningsanslagen.

- Skateklubben behöver en inomhuslokal. Vi tänker vara behjälpliga i frågan och säkra klubbens verksamhet även under vinterhalvåret

- Investera i fler spontanidrottsplatser såsom tennis-, basket- och fotbollsplaner. Vi tänker börja med Vallås.

- Se över hur ett föreningsstöd kan se ut utöver det som idag är grundnivån. På så sätt vill vi stödja prova-på-verksamheter i samverkan med skolan och uppmuntra socialt engagemang.

Sidan uppdaterades senast: 2013-04-22 17:17