SSU Halmstad är på gång!

SSU Halmstads möte förra veckan innehöll allt man kunde förvänta sig av ett SSU möte: ideologi, skratt och diskussioner. Mötet började med en kort introduktion angående samarbetet mellan SSU och Socialdemokraterna i Halmstad under den kommande valrörelsen. SSU:arna var entusiastiska och hade många idéer och förslag, allt kryddat med riktigt kämparglädje och politiskt övertygelse.

Efter en givande diskussion kom vi till nästa punkt i dagordningen, då ordförandet Jonathan Johansson förklarade hur man skriver en motion och hur ett formellt möte går till. Mötesformalia diskuterades och de nya medlemmarna var motiverade och deltog aktivt i samtalet. Alla skrattade gott när man exemplifierade med olika komiska situationer som hade kunnat ske under ett möte. Många nya- och komplicerade ord dök upp och Jonathan förklarade väldigt pedagogisk krångliga begrepp som till exempel hur en ”kontrapropositionsvotering” går till.

Mötets sista del var reserverad till ideologi och en livlig diskussion fördes angående Socialdemokraterans ideologi. Det talades om patriarkat, klassamhället och blockundervisning. Begreppen och åsikterna kom och gick och de unga socialdemokraterna visade stor kunskap och goda argument.

När mötet var slut så var alla i rummet upprymda av en positiv stämning och det kändes som att valsegern kom ett steg närmare. Tack vare SSU Halmstad har Framtidspartiet en lysande framtid framför sig.

Om du vill gå med i SSU eller vill veta mer om SSU: Halmstads verksamhet får du gärna kontakta Jonathan Johansson:

Mail: jonathanjohansson@msn.com

Sidan uppdaterades senast: 2013-12-03 16:38