27 000 har inte skrivit under

Nu får de herrar framförallt som i olika sammanhang pratar illa om oss som är för ett bygge i officersparken ge sig. Att hela tiden tala om partipiskor, integritet, stå upp för fakta eller sanningar..... Det gäller tydligen bara om man delar er sanning inte om man tycker att en byggnad som får förfalla i en park som inte utnyttjas som park utan möjligen som genomgång på väg ngn annan stans. Inte är lika viktiga som att Hässleholm får tillgång till bostäder. Att tre tusen skrivit under påtalar ni hela tiden, men att tjugosjutusen valt att Inte skriva under trots den mediala uppmärksamhet ni erhållit eller att fler än ett tusen lämnat intresseanmälan om att flytta till det nya huset nämner ni inte heller! Att man har olika åsikter är ok men att som vissa av er insinuerar att vi inte vågar stå för vad vi tycker eller anser bara för vi inte delar Er uppfattning är märkligt då vi precis gör som ni vill står upp för våra åsikter i ämnet!
Vore märkligare om ett antal högljudda, ibland oförskämda personer fått oss att ändra uppfattning i olika frågor.

Anders Wallentheim
Ersättare i fullmäktige

Peter Alf har bemött Anders och påpekar att det är över 40 000 röstberättigade i kommunen och att det är en stor fadäs att Anders inte vet om detta. På detta har Anders svarat med följande insändare.

Jag kan konstatera att jag inte skall lyssna så mycket på argumenten som framförs i kommunfullmäktige från dem som värnar om musikpaviljongen. Det är nämligen dessa personer som sagt att det är tio procent som skrivit under protestlistorna och dessa personer är ju ordinarie ledamöter. Dessa fadäser nämner du inte! Men rätt skall vara rätt. Hässleholm hade 40 319 röstberättigade vid senaste valet och detta innebär att ca åtta procent skrivit under dessa listor och inte tio som jag påstod!

Anders Wallentheim
Ersättare i fullmäktige