Oansvarig högerpolitik

Man kan inte annat än att le åt Centern och Folkpartiet, som försöker få det att låta som om de pinsamma turerna kring vårt privata trygghetsboende enbart är moderaternas och främst Widmarks fel. Rent löjeväckande beter sig Folkets väl, som desperat försöker fly från sitt eget ansvar i denna politiska härdsmälta.

Sedan 2009 har såväl Folkets väl som Centern, Folkpartiet och Kristdemokraterna aktivt stött moderaterna i deras skumraskaffärer med Kunskapsporten, som ägs av partivännen Joakim Ollén.

Att först ordförandeduon i omsorgsnämnden och nu Folkets väl, i elfte timmen hoppar av samarbetet, ändrar inte det faktum att de alla, blinda av maktbegär, stod bakom högeralliansens ursprungliga avtal, där de sålde kommunens bästa ålderdomshem, sålde tomten till det nya trygghetsboendet till underpris och där kommunen stod för alla risker och eventuella förluster, medan Olléns bolag Kunskapsporten sedan inkasserade vinsterna!

Tre partiföreträdare för Folkets Väl har i fredagens Nsk dessutom mage att anklaga oss socialdemokrater för att bära ”ett tungt ansvar för situationen”! Om detta inte är att ljuga, är det åtminstonde att medvetet förfalska historien. (Direkt efter sitt avhopp lovar Folkets väl dessutom att fortsätta stödja högeralliansen.)

Vi Socialdemokrater nöjde oss inte med politiskt politiskt motstånd mot hela denna ljusskygga kompisaffär, utan vårt oppositionsråd Tommy Nilsson drev t.o.m. en enskild juridisk tvist för att försöka få stopp på högeralliansens vansinniga affärer med våra skattebetalares pengar!

Att vår lokaltidning, tyvärr även på nyhetsplats, tydligt är en centerpartistisk dagstidning och står bakom alliansens politik, gör det ofta svårt för oss att nå ut i media, men den som går på ett fullmäktigemöte kan nog se att den som talar om ”det ledande oppositionspariets tystnad” inte riktigt håller sig till sanningen!

Hjälp oss få ett alliansfritt Hässleholm 2014!

Pelle Svensson
Fullmäktigesuppleant och ordförande i Ljungdala socialdemokrater

Sidan uppdaterades senast: 2012-11-04 12:18