Vi är på samma planet, Tronäss

"På en annan planet?" undrar Rolf Tronäss (m), NSK 160620. Här svarar Anders på Tronäss insändare.

Jodå Rolf Tronäss nog är vi på samma planet alltid då vi ännu brottas med sviterna av dina och ditt partis tid vid makten i kommunen.
Detta tvärstopp i fiberutvecklingen som du kallar det är ju ännu ett exempel på er oförmåga att fatta avgörande beslut för kommunens bästa! SKL anser att kommunerna måste ta ett större ansvar för fiberutvecklingen om vi skall nå det nationella målen med 95% tillgänglighet fram till 2020. Något ni inte lyckats föra upp på dagordningen trots era år vid makten. Nu har kommunen insett att  vi inte kan förlita oss på enskilda eldsjälar som finns runt i vår kommun och som lyckats ordna fiber via en förening osv. Kommunen har ett ansvar för både väg, vatten och avloppsnät och i den tid vi nu lever i även nu att säkerställa att kommunens invånare och företagare får tillgång till fibernätet sen är det upp till varje individ att välja vilken operatör man vill ansluta sig till. Att det i detta läge dyker upp företag som vill plocka russinen ur kakan är kanske ngt du tycker är ok men det. är verkligen inget som gynnar invånaren i stort i Hässleholms kommun.

Anders Wallentheim

Sidan uppdaterades senast: 2016-06-26 09:34