Förslag på extern valberedning som ska väljas på medlemsmötet 27 april

På Karlskrona Arbetarekommuns styrelsemöte den 13 april diskuterades och beslutades det förslag till extern valberedning som styrelsen kommer föreslå arbetarekommunens medlemsmöte den 27 april. Styrelsen förslag är att följande personer ska ingå i den externa valberedningen för perioden 2015 – 2018:

Ordförande: Dan Lundkvist

Ordinarie Ledamöter: Camilla Persson, Ann Aldinge, Lotta Holgersson, Ingemar Toresten

Ersättare: Mats Fagerlund (för Dan Lundkvist), Birger Wernersson (för Camilla Persson), Anna Strömqvist (för Ann Aldinge), Anita Håkansson (för Lotta Holgersson), Lars Brissmalm (för Ingemar Toresten)

Övriga nominerade: Mats Johansson – ordf. (avböjt kandidatur), Bosse Gånedahl- led/ers, Tomas Karlsson – led/ers, Morgan Mattsson – led/ers.

På medlemsmötet den 27 april klockan 18.00 i Folkets Hus är det arbetarekommunens medlemmar som slutligen beslutar om den externa valberedningen.

På medlemsmötet kommer vi också att få information om regeringens vårändringsbudget av riksdagsledamot Magnus Manhammar samt få lyssna på framtidsminister Kristina Persson, som just den 27 april är på besök i Karlskrona.

Varmt välkomna på medlemsmöte.

/ Styrelsen för Karlskrona Arbetarekommun

Sidan uppdaterades senast: 2015-04-14 16:17