Kållereds S-förening

Kållereds Socialdemokratiska förenings upptagningsområde består utav Östra och Västra Kållered, Bölet, Stretered. Vi diskuterar och tar upp både lokala frågor samt övriga politiska frågor som rör vår vardag. Några av de frågor vi arbetar med nu är utvecklingen i Kållereds centrum och Köpstad. Vi arbetar också för byggandet av nya bostäder i centrum samt att utveckla biblioteket till ett kulturhus och en naturlig samlingsplats för Kålleredsborna.

I Tulebo området finns många gårdar och intresset för hästsport är stort. Därför driver vi socialdemokrater frågan om att kommunen skall ordna ridvägar i området kring Tulebosjön.  Dessa ridvägar skulle både öka trafiksäkerheten och skapa en trivsam miljö för alla parter.

Vill du kontakta föreningen är du välkommen att ringa föreningens ordförande, Lennart Wallensäter på telefonnummer 0705-927828. Föreningen har sina möten på Brattåsgården i Kållered.

Sidan uppdaterades senast: 2009-10-10 20:29